Jumaat, 27 Februari 2009

PERHIMPUNAN AGUNG SAMBUTAN JUBLI PERAK HARI KEBANGSAAN

23 Februari 2009 adalah sambutan Hari Kebangsaan Negara Brunei Darussalam yang ke-25 tahun. Sejak pukul 5 pagi lagi, Stadium Negara Hassanal Bolkiah mula dihadiri oleh peserta dan orang ramai. Kontinjen MBB mengenakan pakaian bermotif hitam putih. Bagi lelaki berbaju kemeja putih, berseluar hitam dan bersongkok sementara bagi perempuan berbaju putih, berseluar hitam dan bertudung hitam.
MBB telah diletakkan pada nombor 88 daripada 107 buah pasukan yang menyertai perbarisan lalu. Perbarisan MBB diketuai oleh SUAT MBB, Zefri Ariff. Turut bersama menyertai perbarisan ialah Yang DiPertua MBB, Prof. Madya Dr. Hj. Hashim; Pengerusi Tetap MBB, Hj. Jawawi; Setiausaha Agung MBDBM, Pg. Nordin; Setiausaha Agung MBDTutong, Hj. Sahari; dan Setiausaha Agung MBDTemburong, P. Ramlee.
Berdasarkan daftar kehadiran, seramai 282 ahli MBB telah menyertai perbarisan berkenaan. Ini merupakan penglibatan MBB yang terbanyak dan tersusun dalam acara perbarisan lalu bagi Sambutan Hari Kebangsaan Negara Brunei Darussalam.
Ahli Jawatankuasa Tertinggi MBB ingin merakamkan terima kasih dan syabas di atas kesabaran, penglibatan dan keprihatinan setiap penyelaras peserta MBB bersama anak buah masing-masing bagi kejayaan ini. AJKT MBB juga merakamkan penghargaan dan terima kasih kepada jurulatih kawad MBB iaitu 11180 Sjn Dullah, 12103 Kpl Hasdinah, dan 14819 Lkpl Zalimi yang dibantu oleh 10796 Sjn Hj. Alit, 13566 Kpl Hj. Johan, dan 14705 Lkpl Asri yang telah membantu menyelaraskan latihan perbarisan bagi MBB. SUAT MBB juga ingin mencatatkan rakaman penghargaan kepada Mustapa Hj. Kassim dan Pg. Nordin yang banyak membantu saya menyelenggarakan projek ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan