Ahad, 15 Mac 2009

Majlis Belia Daerah Tutong anjur Forum Belia


Dipetik dari akhbar Media Permata keluaran Sabtu/Ahad, 14/15 Mac 2009

Oleh Airil

TUTONG, Jumaat - Majlis Belia Daerah Tutong hari ini mengadakan Forum Belia yang dikelolakan bersama oleh Persatuan Belia-belia Bukit Beruang KESUMA dan Ahli Jawatankuasa Takmir Masjid kampung berkenaan.
Forum yang berlangsung di Masjid Rancangan Perumahan Negara Bukit Beruang dekat sini turut dihadiri pemangku Pegawai Daerah Tutong Haji Muhammad Suffian Haji Bungso.
Acara dimulakan dengan bacaan Surah Al-Fatihah dan diikuti dengan acara forum yang dipengerusikan oleh Zefren Mohd Said dari Mahad Islam Brunei manakala ahli panel pula terdiri daripada Haji Anwari Haji Rani dari Pusat Dakwah Islamiah dan Profesor Madya Dr Haji Hashim Haji Abd. Hamid dari Universiti Brunei Darussalam.
Forum tersebut menyentuh mengenai perjuangan Rasulullah semasa hayat Baginda hingga wafat yang harus dijadikan contoh teladan terbaik dalam kehidupan sebagai Khalifah Allah di muka bumi ini.
Selain itu mengingatkan kita agar sentiasa ingat akan perjuangan Rasulullah, memuji Baginda dengan memperbanyakkan selawat, forum juga turut menyentuh mengenai dengan peranan dan tanggungjawab ibu bapa khususnya dalam memberi pendidikan yang sempurna kepada anak-anak.
Turut hadir ialah Ketua Kampung Bukit Beruang, ahli MPK, belia-belia di daerah ini dan penduduk kampung. Forum ini merupakan salah satu lagi aktiviti anjuran Majlis Belia Tutong bersempena dengan sambutan Maulud Nabi Muhammad pada tahun ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan